OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

informatika

 Na vyhladavanie pouzi Ctrl+f

 

 

 

Marketing
identifikácia, zabezpečovanie, predpokladanie alebo ovplyvňovanie dopytu po tovaroch a službách

Informatika
 je veda o informácii a jej automatickom spracovaní
 predmet štúdia informatiky je štruktúra, vytváranie, manažment, uchovanie, získavanie, rozširovanie a prenos informácií

Využitie informatiky v marketingu
príklady:
 marketingový výskum
 databázový marketing
 e-marketing
 CRM (Customer Relationship Management)

Rozdiely
e-Business – predstavuje využívanie elektronických médií pre podnikateľské aktivity
e-Commerce – súčasť e-Business, predstavuje využívanie elektronických médií len pre obchodné aktivity
e-Marketing - súčasť e-Business, predstavuje využívanie elektronických médií len pre
marketingové aktivity a dosahovanie marketingových cieľov

 E-marketing
 zahŕňa všetky marketingové aktivity, ktoré sú šírené prostredníctvom elektronických kanálov (nepatrí sem ale TV a rádio)
synonymá:
 elektronický marketing
 online marketing

E-marketing - výhody
 zníženie nákladov prostredníctvom vysokého stupňa automatizácie a využitia elektronických 
kanálov
 rýchlejšia odozva pre marketérov ale aj zákazníkov
 zvýšená schopnosť merať a zbierať dáta a údaje
 zvýšenie interaktivity marketingových médií
 zvýšená možnosť personalizácie


E-marketing - nevýhody
 nedostatok personálneho kontaktu
 závislosť na technológii
 bezpečnosť, ochrana súkromia
 zvýšené náklady na údržbu v dôsledku neustáleho vývoja technológií
 vyššia transparentnosť cien a zvýšenej cenovej konkurencie
 celosvetová konkurencia z dôvodu globalizácie

E-marketing – participanti
 B2B (Business to Business)
 B2C (Business to Customer)
 B2G (Business to Government)
 B2A (Business to Administration)
 B2R (Business to Reseller)
 B2E (Business to Employee)

B2B (Business to Business)
 najstaršia zložka elektronického podnikania (e-business)
 koncept B2B sa týka obchodných vzťahov a vzájomnej komunikácie medzi 2 spoločnosťami (obchodníkmi)
 B2B vzťahy väčšinou fungujú na princípe elektronickej výmeny dát (napr. objednávky, faktúry)
 vyšším stupňom sú napr. B2B internetová trhoviská, ktoré slúžia na sprostredkovanie obchodov (ponuky, dopyty)

B2C (Business to Customer)
 asi najrozšírenejší koncept e-business
 B2C sa týka obchodných vzťahov medzi obchodníkom a zákazníkom, čiže priamy predaj
alebo podporu
obvykle rozlišujeme 3 úrovne B2C modelu:
 forma elektronického katalógu (informácia o produktoch)
 okrem elektronického katalógu sú tu aj interaktívne formuláre (možnosť spätnej väzby)
 najvyšší úroveň je internetový obchod (e-shop) s možnosťou online platby

B2G, B2A
B2G (Business to Government)
 týka sa obchodných vzťahov a komunikácie medzi inštitúciami a orgánmi štátnej správy
 patrí sem ponuka produktov inštitúciám štátnej správy a komunikácia s nimi napr. podávanie 
daňových priznaní s využitím elektronického podpisu
B2A (Business to Administration)
 týka sa tiež obchodných a komunikačných vzťahov s verejnými inštitúciami, ale myslia sa tým

 

vzťahy na nižšej úrovni štátnej správy (napr. miestna samospráva)


B2R, B2E
B2R (Business to Reseller)
 týka sa obchodných vzťahov a komunikácie medzi podnikom a jeho obchodnými zástupcami
    (napr. vzájomná výmena štruktúrovaných dát prostredníctvom extranetu)
B2E (Business to Employee)
 týka sa najmä komunikácie obchodníka s jeho zamestnancami a zamestnancov medzi sebou
 cieľom je zlepšiť informovanosť a znalosti zamestnancov, zvýšenie motivácie a produktivity práce

E-marketing - podskupiny
internetový marketing je len podskupina elektronického marketingu, t.j. e-marketing šírený
prostredníctvom internetu
mobilný marketing (mobilné telefóny, PDA, apod.)
position marketing (GPS, auto-navigácie)
online TV

Internetový marketing
 najväčšia podskupina e-marketingu
 e-marketing nie je totožný s internetovým marketingom
 synonymum – web-marketing
nástroje:
 firemné webstránky
 online obchody
 online prieskumy
 e-mail (individuálny, hromadný)

Internetový marketing – nástroje
nástroje:
 online newletters (novinky)
 e-zine (elektronický časopis)
 online katalógy
 súťaže na webstránkach
 e-pricing
 banerová reklama
 marketing cez mobilné telefóny (SMS, hry)

Internetový marketing - nástroje
nástroje:
 SEO (optimalizácia pre vyhľadávače)
 SEM (marketing pre vyhľadávače)
 online zákaznícke služby (napr. support)
 affiliate marketing
 novinky webstránky
 online tlačové správy


Internetový marketing - rozdelenie
Internetová reklama
rozdelenie:
 plošná reklama
 textová reklama
 kontextová reklama
 SEM (Search Engine Marketing)

Plošná reklama
obsahuje:
 bannerová reklama
 interstitial
 video reklama
 AdSense

Bannerová reklama
 najstaršia forma plošnej internetovej reklamy
 banner je reklamný prúžok, ktorý má grafickú podobu
 za prvý banner sa považuje banner spoločnosti AT&T, ktorý bol zobrazený na stránke magazínu HotWired.com, dátum 25.10.1994
 rozmery: 468px x 60px

Formy bannerovej reklamy
statický obrázok (GIF, JPEG, PNG)
animovaný obrázok:
 GIF89a
 JavaScript
 Flash (multimédium)
 Shockwave (multimédium)
 Silverlight (multimédium)

Obchodné modely bannerovej reklamy
 viacero modelov:
 Impresia (Impress)
 Sponsorship
 Pay Per Click

Impresia
 najstarší obchodný model
 platí sa za počet zobrazení banneru na jednej webstránke alebo viacerých webstránkach
(objedná sa napr. 10 tis. impresií banneru)
 tento spôsob platby sa nazýva aj Pay Per View (PPV)
 technicky ide odoslanie banneru potom, čo reklamný systém dostane požiadavku od 


    príslušného serveru na jeho zobrazenie
 na strane webstránky je potrebný plánovací reklamný systém, ktorý zaisťuje optimálne
    rozloženie zobrazení banneru z hľadiska miesta alebo času
 zobrazenie banneru nehovorí o tom, že ho návštevník stránky aj videl:
 banner sa môže zobraziť mimo viditeľnú časť stránky
 návštevník ho ignoruje
 v prehliadači je zakázané zobrazovanie bannerov

Sponsorship
 obchodný model, ktorý zobrazí banner na konkrétnom mieste na celej webstránke alebo len jej
časti určitú fixnú dobu (týždeň, mesiac, apod.)
 využíva sa vtedy, keď nie je k dispozícii plánovací reklamný systém

Pay Per Click
 model, kde zadávateľ platí za počet uskutočnených kliknutí na reklamu na webstránke média
 návštevník je po kliknutí presmerovaný na webstránku určenú zadávateľom
 väčšinou sa platí pozadu až za určité časové obdobie
sleduje sa:
 počet impresií
 počet kliknutí

Click Through Rate (CTR)
 vyjadruje efektivitu internetovej reklamy, kedy sa potenciálny zákazník preklikne na cieľovú  
stránku
 výpočet CTR je :
 CTR (%) = počet preklikov/ počet zobrazení * 100
 je to teda pomer medzi počtom kliknutí na reklamu (resp. preklikov) a celkovým počtom 
zobrazení reklamy
 CTR sa udáva v percentách, preto nakoniec ešte krát 100

Výmenná bannerová reklama
 funguje na princípe zobrazenia bannerovej reklamy člena reklamného výmenného systému na 
iných stránkach členov reklamného výmenného systému
 pomer zobrazovanej reklamy sa pohybuje v závislosti od prevádzkovateľa výmenného
reklamného systému okolo 1:1,2
 čiže za každú 1,2 zobrazenú reklamu na svojich stránkach sa zobrazí jedna naša reklama na 
inej stránke
väčšinou sa dá vybrať:
 na ktorých stránkach sa bude banner zobrazovať, serveroch
 čas/dni zobrazovania
 zákaz konkurencie – nezobrazovanie bannerovej reklamy konkurencie na svojich stránkach


Obchodný proces
 obchodný proces má najčastejšie týchto participantov:
 zadávateľ
 reklamná agentúra
 mediálna agentúra
 médium s reklamným priestorom
 niekedy môže za médium rokovať mediálny zástupca
 spoločnosť, ktorá pracuje pre konkrétne médium a na základe zmluvy predáva reklamný 
    priestor klienta

Mediálna agentúra
 predáva iba reklamný priestor média, pričom od množstva predaného priestoru dostáva 
províziu
 nemá hlavný záujem na zisku zadávateľa reklamy
 zaisťuje výskum, plánovanie a nákup reklamného priestoru v médiách
 spolupracuje s viacerými klientmi a vďaka väčšiemu nákupu reklamného priestoru môže s 
médiami, resp. ich mediálnymi zástupcami, vyjednať nižšie ceny

Reklamná agentúra
 reklamná agentúra ma za úlohu:
 vytvoriť pre zadávateľa reklamnú stratégiu
 pripraviť konkrétne reklamné posolstvo
 spolupracovať s mediálnymi agentúrami pri výbere a nákupe vhodných médií

Cena
 všeobecne najdrahšia forma internetovej reklamy
 ceny za bannerovú reklamu sú v jednotkách tisíc zobrazení - Cost Per Thousand (CPT)
 cena závisí aj od:
 návštevnosti webstránky
 prestíže webstránky
 odbornému zameraniu webstránky (presnejší zásah cieľovej skupiny)
 veľkosti formátu

Bannerová slepota
 v súvislosti s bannermi hovoríme aj o bannerovej slepote (angl. Banner Blindness), čo je 
podvedomé ignorovanie grafickej reklamy
 niektoré prehliadače umožňujú aj blokovanie bannerov

Textová reklama
online reklama formou textu
rozdiely oproti bannerovej reklame:
nižšia agresivita
dobre pripravená s kvalitným obsahom môže dosiahnuť väčšiu účinnosť ako bannerová 


       reklama
je vhodná prakticky pre všetky druhy firiem
najpoužívanejší obchodný model je PPC

Formy textovej reklamy
kontextová reklama
prednostné umiestnenie vo vyhľadávačoch alebokatalógoch
textový banner

Kontextová reklama
reklamná informácia sa zobrazuje na webových stránkach prevádzkovateľov, ktorí majú 
uzavretú zmluvu s poskytovateľom reklamného systému pre správu kontextové reklamy
zobrazenie kontextovej reklamy súvisí s definovaním súvislostí medzi obsahom prezeranej 
webovej stránky a požiadavkami na zobrazenie kontextovej reklamy – kontextu
kontextová reklama súvisí s textom webovej stránky, na ktorej sa zobrazuje
je cielená na konkrétne slová a súvislosti, ktoré sú nájdené v textovom obsahu webových 
stránok
systémy kontextovej reklamy využívajú zložité metódy vyhodnocovania relevancie
relevancia je početnosť výskytu kľúčového slova v textovom obsahu webovej stránky v 
súvislosti z:
umiestnením v tele stránky (nadpis, popis, názov stránky, telo textu)
umiestnením na ostatných webových stránkach rovnakej domény
adresou umiestnenia webovej stránky apod.

Ako to funguje
Zadávateľ vyberie ľubovoľné kľúčové slová a vytvorí si svoj textová inzerát, ktorý sa
obyčajne skladá z:
titulku,
popisu,
a odkazu na webové stránky zadávateľa.
Po spustení reklamnej kampane sa zobrazuje textový inzerát na webových stránkach členov 
reklamného systému
Textový inzerát sa zobrazuje v kontextu s webovou stránkou, ktorú si jej návštevník práve
prezerá

Druhy kontextovej reklamy
cielenie podľa kontextu webovej stránky
kľúčové slová v texte webovej stránky
cielenie podľa hľadaných slov

Cielenie podľa kontextu webstránky
Reklamný inzerát sa v tomto prípade trvale zobrazuje na vopred určenom mieste mimo
hlavného textu webstránky


Ak návštevník webstránky číta článok, v ktorom sa vyskytuje slovo internetová reklama, tak 
      sa zobrazujú reklamy všetkých zadávateľov, ktorí majú zvolené kľúčové slovo internetová
reklama

Kľúčové slová v texte webovej stránky
niekedy sa nazýva aj intextová reklama
Reklamný inzerát nie je trvale vidieť
Reklamný systém iba označí vybrané kľúčové slová v textu webstránky inou farbou, prípadne
podčiarknutím
Ak návštevník webstránky presunie kurzor myši na takéto slovo, tak reklamný systém zobrazí reklamný inzerát zadávateľa

Intextová reklama
Cielenie podľa hľadaných slov
Reklamný inzerát sa zobrazuje vo vyhľadávačoch alebo katalógoch na základe hľadaného slova

Cena kontextovej reklamy
Zadávateľ reklamy platí v okamžiku prekliku a platí sa preto za jeden preklik (CPC – cost 
per  click)
Zadávateľ reklamy si cenu za preklik stanovuje sám
Ak je zvolené kľúčové slovo veľmi žiadané, tak musí zadávateľ zvýšiť cenu prekliku tak, aby
predbehol svojich konkurentov
Ak existuje na jedno kľúčové slovo viac zadávateľov, tak poradie je určené podľa ceny za
preklik

Cena kontextovej reklamy
Na kľúčové slovo zájazd chce zobrazovať reklamný inzerát celkom 10 zadávateľov
Zadávateľ XY zvýši cenu na 0,50€ za jeden preklik
Ak to bude najvyššia cena za preklik, tak sa zobrazí inzerát zadávateľa XY na prvom mieste
Ostatné reklamné inzeráty sa zobrazia nižšie
Akonáhle zadávateľ ZW zvýši cenu za preklik na 0,60€, zmení sa aj poradie a bude na prvom
mieste

Výhody
Kontextová reklama je väčšinou lacnejšia ako iné formy internetovej reklamy (závisí od
zvolených kľúčových slov a ich ceny)
Kontextová reklama môže byť presne cielená – pre aké kľúčové slová sa má inzerát
zobrazovať a pre aké kľúčové slová nie
Text inzerátu je možné presne formulovať tak, aby prilákal iba potenciálnych zákazníkov
Účinnosť reklamy je v rukách zadávateľa
Cenu prekliku si určuje zadávateľ, čiže sa môže rozhodnúť, koľko chce za inzerát zaplatiť
Ak zadávateľ dokáže nájsť také kľúčové slová, ktoré sú malo konkurenčné, a vhodne 
formulovať text inzerátu, tak je kontextová reklama schopná pritiahnuť presne cielené


      spektrum návštevníkov s nižšími nákladmi ako iné druhy internetovej reklamy

Nevýhody
Kontextová reklama nie je vhodná pre všetky marketingové aktivity (napr. pre priebežné
informovanie o značke).
Zle zadané kľúčové slová môžu spôsobiť, že reklamný inzerát sa môže zobrazovať na
nerelevantných stránkach, čím sa znižuje účinnosť reklamy (nízke CTR)
nízky konverzný pomer oproti reklame cielenej na vyhľadávanie, t.j. menej preklikov z 
kontextovej reklamy vedie až k objednávkam
nevhodne umiestnená kontextová reklama (napr. pri úmrtí Karla Zicha, ktorý zomrel pri 
potápaní, reklamný systém umiestil v jeho nekrológu umiestnil kontextovú reklamu na 
potápačské vybavenie
niektoré formy kontextovej reklamy nie sú dostatočne odlíšené od bežného odkazu a
návštevník môže omylom spraviť preklik, dôsledok vyššia CTR, nízky konverzný pomer

Prednostný výpis v katalógu
Odkaz zadávateľa sa zobrazuje ako jeden z prvých v sekcii katalógu, o ktorú má návštevník
záujem
Vďaka tomu by užívatelia mali kliknúť na odkaz zadávateľa s vyššou pravdepodobnosťou a   
budú ho považovať za dôveryhodnejší.
U prednostných výpisoch v katalógu sa zväčša platí paušálne za určité obdobie, kedy je váš 
odkaz na prednostnom umiestnení v katalógu
Ceny sú závislé od vyhľadávača a sekcie katalógu

PPC systémy
Google AdWords (globálny)
Seznam.cz – Sklik (Česko)
eTarget (Slovensko, Česko, Maďarsko)
AdFox (Centrum.cz)
BillBoard (BBtext, BB kontext)

Hľadanie kľúčových slov

Stĺpce vysvetlivky

  1. Konkurencia:v tomto stĺpci sa zobrazuje počet inzerentov s cenovými ponukami pre jednotlivé kľúčové slová v pomere ku všetkým kľúčovým slovám na stránkach Google. Podfarbený pruh predstavuje všeobecný ukazovateľ, ktorý vám pomáha určiť, do akej miery je umiestnenie reklamy konkurencieschopné pre konkrétne kľúčové slovo.
  2.  
  3. Globálne vyhľadávania za mesiac:približný 12-mesačný priemer dopytov používateľov na kľúčové slovo na stránkach Google.coma vo vyhľadávacej sieti Google. Tieto údaje sú špecifické pre výber typu zhody kľúčových slov. Výraz ,,globálne" sa týka vyhľadávaní zo všetkých krajín a vo všetkých jazykoch.

  1. Trendy miestneho vyhľadávania:v tomto stĺpci sa zobrazuje fluktuácia návštevnosti kľúčového slova za obdobie posledných 12 mesiacov. Každý pruh predstavuje iný mesiac. Tieto štatistické údaje sú špecifické pre zacielenú krajinu a zacielený jazyk, ako aj pre výber typu zhody kľúčových slov. Údaje o návštevnosti z vyhľadávania sú približné. Výraz ,,miestne" sa týka vyhľadávaní z vybratých krajín a vo vybratých jazykoch aktuálnych nastavení kampane alebo nastavení vybratých v sekcii Rozšírené možnosti.
  1. Miestne vyhľadávania za mesiac:ak ste zadali krajinu alebo jazyk pre svoje vyhľadávanie, ide o približný 12-mesačný priemer dopytov používateľov na kľúčové slovo pre tieto krajiny a jazyky. Tieto údaje sú špecifické pre výber typu zhody kľúčových slov. Výraz ,,miestne" sa týka vyhľadávaní z vybratých krajín a vo vybratých jazykoch aktuálneho nastavenia kampane alebo nastavení vybratých v sekcii Rozšírené možnosti.
  2.  
  3. Odhadnutá priem. CZK:je to priemerná suma, ktorú zaplatíte za každé kliknutie. Služba AdWordsautomaticky nastaví skutočnú CZK, takže platíte iba o 1 cent viac, ako je minimálna suma potrebná na udržanie pozície vašej reklamy. Zobrazená suma preto môže byť nižšia ako rozsah odhadovaných celkových nákladov pre všetky kľúčové slová alebo ponuka CZK, ktorá sa už používa pre reklamnú skupinu.

 

Analýza kľúčových slov

  1. každé kľúčové slovo, resp. fráza má buď globálny alebo lokálny počet hľadaní za mesiac, čo ukazuje, či je kvantitatívne pokiaľ ide návštevnosť výhodné použiť dané kľúčové slovo
  2. väčšina kľúčových slov má konkurenčnú hodnotu -čím je vyššia, tým je kľúčové slovo, resp. fráza častejšie využívaná na iných stránkach a tým by malo byť aj drahšie
  3. stĺpec trendy miestneho vyhľadávania zobrazuje trendový počet hľadaní daného slova/frázy za posledných 12 mesiacov –je na ňom vidno sezónne výkyvyvhľadaní kľúčového slova
  4. najlepšie je použiť kľúčové slová s nízkou konkurenčnou úrovňou a vysokou návštevnosťou

On-line podpora predaja
Ing. Martin Jedlička
Internetový marketing - rozdelenie
Podpora predaja
cieľom podpory predaja je zvýšenie predaja

Affiliate marketing
partnerský program alebo dealerský marketing – predaj za províziu
napr. predaj produktov firmy cez e-shopy tretích strán


Súťaže a ankety
najčastejšie druhy
s odmenou
bez odmeny
niekedy je možné zaradenie do súťaže podmieniť nákupom nejakého produktu alebo služby
do súťaží alebo ankiet je možné zahrnúť aj marketingový prieskum napr. o chovaní 
      zákazníkov

Advergaming
Kupóny
najčastejšie druhy:
nárok na zľavu
darčekový poukaz
na nákup v určitej hodnote
na konkrétny produkt
spôsob získania:
priame zakúpenie kupónu
poskytnutie na základe objednaného množstva alebo sumy
najčastejšia forma:
tlačová podoba
e-mail
SMS správa

Zľavy
faktor zľavy:
množstevné
podľa výšky objednávky
časové hľadisko:
dočasné
ohraničené dátumom
do vypredania zásob
happy hours
poštovné zdarma

Vzorky
malé množstvá (balenia) produktu zdarma, ktoré dostane zákazník zdarma (využitie len pre
špecifické produkty)
demoverzie softvérových programov
skúšobné doby pre využívanie služby zdarma


Bundled product
balíčky produktov, akčné sety
typické pre e-shopy, napr. s bielou technikou

Cross-selling
cieľom je, aby zákazník kúpil ďalší tovar, ktorý súvisí s nakupovaným tovarom

Up-selling
cieľom je, aby zákazník kúpil tovar novší alebo tovar vyššej triedy (napr. tovar vo verzii 
exclusive, professional, ...)
objavuje nie pri vybranom produkte ale aj v pokladni e-shopu ako upozornenie, že je možné
za nepatrné navýšenie ceny kúpiť vyššiu verziu

Porovnávanie produktov
podpora rozhodovanie pri výbere produktu pomocou porovnania vlastností rozdielnych
produktov

Watchdog
strážny pes
cieľom je sledovanie ceny na vybraný tovar/službu a informovanie zákazníka o jej výške
informačné e-maily môžu byť posielané:
pravidelne
pri každej zmene ceny tovaru
ak cena tovaru klesne pod určitú hranicu

Wishlist
Zoznam želaní
je možné doňho vkladať produkty, ktoré nás zaujali a ktoré by prijali pre seba alebo svojich 
blízkych
praktický význam nadobúda až vtedy, keď sa dá obsah wishlistu sprístupniť aj pre iných

Predĺženie zákonných lehôt
predĺženie záručnej doby (napr. z 2 na 3 roky)
predĺženie lehoty na bezplatné vrátenie tovaru

Rabat
pri B2B modely
zľavy na základe dosahovaných objemov odberu tovaru (množstvo, suma):
absolútne hodnoty
časové intervaly (mesačné)


Vernostné programy
dlhodobý nástroj podpory predaja
druhy:
bonusy – zbieranie kreditov (bodov)
zľavy
klub – klubová karta zaručujúca zľavu alebo doplnkové služby
darčeky
kupóny
služby zdarma – doprava zdarma

On-line public relations
Ing. Martin Jedlička
Internetový marketing - rozdelenie
Public relations
v zásade sa nelíši od klasického PR
špecifikum - zverejnený obsah je obvykle prístupný na dlhé roky prakticky komukoľvek, 
preto je potrebné starostlivo vyberať zverejňovaný obsah

Novinky a správy
informovanie o novinkách (News release)
majú zväčša krátky rozsah, ale často sa k nim priraďujú celé články
pri firemných prezentáciách ide o najčastejšie menený obsah, čo prispieva k lepším pozíciám     
vo výsledkoch vyhľadávania
Kroky pri tvorbe správy:
1. voľba témy správy (čo zaujíma zákazníkov)
2. načasovanie (čas publikovania správy)
3. výber médií:
spravodajské portály (napr. www.sme.sk, www.pravda.sk)
odborové servery (napr. www.zive.sk)
vlastné webové stránky
4. obsah a forma správy (pútavé nadpisy, veľkosť správy, ...)
5. vyhodnotenie účinnosti (miera preklikov na odkazy v správe)

Články
cieľom je propagácia vlastných webových stránok
článok by mal obsahovať odkaz na vlastné webové stránky
plnia dve základné funkcie:
1. získavanie zákazníkov
2. zvyšovanie popularity stránok
ciele písania článkov:


1. získavanie komentárov k článkom (požiadavky a názory zákazníkov)
2. ukladanie článkov do sociálnych záložiek
3. získavanie spätných odkazov
4. zlepšenie pozície vo výsledkoch vyhľadávania
kde umiestňovať články:
odborové portály s rovnakým alebo príbuzným zameraním
blogy (tématicky príbuzné)
stránky iných firiem (najmä partnerské firmy)
spravodajské servery (do špecializovaných sekcií)

Podcasting, Vodcasting
prenos digitálneho audio obsahu cez internet do mobilných zariadení alebo PC
iPod Brodcast = podcast
vodcasting = prenos digitálneho video obsahu cez internet do mobilných zariadení alebo PC
poskytuje:
automatický update obsahu
dostupnosť pre mobilné zariadenia
prehranie na vyžiadanie
jednoduché ovládanie

Podcasting, Vodcasting
využitie:
návody, inštruktáže (tovary, služby)
správy a rozhovory
reklama
vzdelávanie

Prípadová štúdia
správa o problémovej situácii z minulosti, ktorá bla vyriešená
uvádza:
minulý stav
čo sa dialo
ako sa zmenil stav
pre potenciálnych zákazníkov je dôležitá ako príklad, že spoločnosť je schopná riešiť problémy

On-line event
využívajú sa najmä:
on-line semináre (webináre)
on-line workshopy
on-line diskusie
zväčša sa jedná o prezentačnú prednášku, ktorá je prednášaná on-line a komunikácia je
obojsmerná
komunikácia môže prebiehať pomocou chatu, hlasu alebo video prenosom


využíva sa napr. aj zdieľaná tabuľa, kde je možné písať text, vkladať obrázky aj videá

On-line event
niekedy je možné zdieľať aj lokálne dáta
zväčša sa vyžaduje registrácia účastníkov
po skončení eventu sa skúma spätná väzba účastníkov
používané systémy:
Adobe Connect 8
GoToWebinar
WebEx

Užívateľské komunity
virtuálne on-line komunity
skupina užívateľov, ktorá je diskutuje o jednej téme zväčša aj na jednom servery (skupina 
hráčov, záujemcov o produkty/služby, komunita okolo internetového spravodajského serveru)
komunita je zaujímavá nielen pre PR ale aj pre generovanie objednávok (komunitné produkty 
– tričká, ...)

 

On-line direct marketing
Ing. Martin Jedlička
Internetový marketing - rozdelenie
E-mailing
rozosielanie e-mailov vyžiadaným odberateľom
ideálna nástroj pre:
udržovanie povedomia o značke
budovanie značky
informácie o produktoch/službách
ciele:
skutočné doručenie adresátovi (problémom sú spam filtre)
vysoká čítanosť e-mailu
konverzia (nákup, vyplnenie formulára, reakcia, ...)

E-mailing
rozdiely: forma, obsah, štruktúra, dizajn,...
typy:
e-mail s ponukou (ponuka produktov, služieb)
newsletter
permission e-mail


Ponukový e-mailing
ponuka produktov, služieb
personalizácia e-mailov (oslovenie adresáta emailom, ponuka produktov/služieb o ktoré
      prejavil záujem v minulosti)
frekvencia posielania – ideálne, keď si ju odberateľ môže nastaviť
textová aj HTML verzia e-mailu
vhodné je vytvoriť identickú ponuku s e-mailom aj na vlastnom webe

Newsletter
pravidelne posielaný e-mail, ktorý by nemal mať predajný alebo reklamný charakter
cieľom je zvýšiť počet odberateľov, získavanie podnetov, leads
používané témy:
tipy, návody, ako na to
riešenia problémov
prípadové štúdie
rozhovory
informácie, pozvánky, konferencie

Permission e-mail
posielanie e-mailov adresátom na základe ich vlastného vyžiadania
typicky je vyžiadanie realizované vyplnením dotazníka
cieľom firmy je získať detailné informácie o adresátovi
cieľom adresáta je získať špecifické informácie
tieto služby sú niekedy aj platené
napr. http://www.enoviny.sk/

Messaging
patrí sem:
instant messaging
SMS marketing
Instant messaging (väčšinou e-shopy)
online chaty priamo na stránke
využívanie niektorého z programov pre chatovanie
SMS marketing - SMS súťaže, SMS informácie, platby SMS za produkty/služby

VOIP telefónia
internetové telefonovanie
kontaktovanie, podpora napr. cez Skype


image

Webová stránka byla vytvořena pomocí on-line webgenerátoru WebSnadno.cz